Årsberetninger

Bestyrelsens årsberetning for kalenderåret 2023.

 

Generalforsamlingen sidste år blev afholdt den 8. marts 2023 med god tilslutning og hvor Allan Langballe blev valgt som dirigent.

 

På valg til bestyrelsen var Jens Westergaard, Vagn Christensen og Ole Breum, som alle blev genvalgt.

Viggo Krogstrup blev genvalgt som 1. suppleant, og Peter Djernæs blev genvalgt som 2. suppleant.

 

Leo Damgaard blev genvalgt som revisor og Erik Hedegaard blev genvalgt som revisorsuppleant.

 

Odder Grundejerforening består af 168 medlemmer pr. 31. december 2023, hvilket er en tilbagegang på 9 medlem.

 

Bestyrelsen har som sædvanlig afholdt 5 møder i beretningsåret.

 

På bestyrelsesmøde den 12. april 2023 konstituerede bestyrelsen sig med uændrede bestyrelsesposter.

 

Sommerudflugten gik i år til Søby Brunkulsmuseum, hvortil der var 44 deltagere. Her kom vi tæt på en del af Danmarkshistorien, som gennem årene krævede 45 dødsofre, og som startede i 1939, hvor fire ledige arbejdsmænd fra Kølkær manglede brændsel til vinteren.

Hvad der nok ikke er så mange, der husker eller tænker over i dag er, at der blev gravet helt frem til 1970 – og gennem de 30 år gav brunkul rent faktisk det største bidrag til Danmarks egen energiforsyning. Dagen sluttede med kaffe og lagkage hvorefter vi atter kørte mod Odder efter en oplevelsesrig udflugt.

 

Sensommerturen gik i år til Samsø, hvor vi blev guidet af forhenværende politibetjent, John Hansen, der er født og opvokset på Samsø og senere i livet har været afløser som Strisser på Samsø.

John havde frit slag, og viste os rundt på øen lige fra nord til syd krydret med gode fortællinger og røverhistorier. En god udflugt med 51 deltagere, hvilket var meget tilfredsstillende.

På hjemturen fik vi traditionen tro kaffe og lagkage.

 

Vores lokale efterårs arrangement på en lokal virksomhed lykkedes ikke, men til gengæld blev vi inviteret til et besøg på Odder Rådhus med filmforevisning og rundvisning på rådhuset og afsluttende dialog med borgmester Lone Jakobi i februar måned i år, og her deltog 42 personer.

 

Som sædvanligt har vi ydet støtte til Lokalhistorisk Arkiv i 2023, og dermed til udgivelsen af ”I Godt

Selskab”, om livet i Hads Herred gennem tiden. 

I 2022 har vi bevilget et Medsponsorat på 1.000,- kr. + moms til opsætning af en udendørs hjertestarter ved Nettobutikken på Venneslaparken 2, Odder. Opgaven er afsluttet.

I sin tid udarbejdede Odder Grundejerforening et sanghæfte, som ikke har været brugt i mange år. 

På baggrund af en henvendelse fra Parkinson foreningen, Odder afdeling har bestyrelsen derfor doneret sanghæfterne til fri afbenyttelse for foreningen.

 

Hvordan tegner fremtiden sig for Odder Grundejerforening?

Bestyrelsen har udsendt ”Bestyrelsens lukkeplan” til alle på vores mailliste samt på hjemmesiden, således at alle medlemmer har mulighed for at sætte sig ind i bestyrelsens planer og evt. kommenterer disse eller komme med alternative forslag.

Bestyrelsen påregner at fremsætte et forslag på generalforsamlingen i 2025, om at der i forbindelse med foreningens 125 års jubilæum i 2025 afholder en lukke/afslutningsfest, samt at foreningen afvikles.

På baggrund af disse tanker modtager vi gerne tilkendegivelser fra medlemmerne med forslag til afslutning af foreningens virke samt hvilket formål eventuelle midler skal overdrages til.

 

Et andet fremtidsprojekt er Odder Kommunes aktuelle igangsætningsplan, der skal føre frem til et færdig renoveret og moderniseret torv i starten af efteråret 2025.

Og det vedrører denne forening.

For på det nuværende torv står foreningens gave til byen tilbage i 1986 – kunstværket Livets Port, som desværre i øjeblikket har nogle skavanker. Et af de fire ben mangler, ligesom overliggeren gør det.

Det er ærgerligt, men faktum er også, at den nuværende form med det store bassin og massive stensætninger næppe kommer til at indgå i fremtids-planerne.

For et par uger siden havde kommunen derfor bedt os komme til et møde på Torvet, hvor vi kiggede på tingene og udvekslede viden, erfaring og muligheder.

Fra vores forening deltog jeg, Allan og Bjørn, mens kommunen mødte med fire repræsentanter.

Vi fik en god og konstruktiv snak på en masse punkter. Og vi kunne konstatere, at det præcise ejerskab er lidt svært at finde ud af via gamle protokoller.

Men først og fremmest ville kommunen gerne vide, hvordan vi stillede os til en fremtid – eventuelt uden Livets Port på Torvet.

Vi udtrykte forståelse for, at tingene altid kan forandre sig, og at det nok ikke er hensigtsmæssigt med en så massiv stensætning midt i det hele på et renoveret torv. Men samtidig gav vi også udtryk for, at vi meget gerne se Livets Port tænkt ind i et nyt projekt på anden vis – med en mindre massiv opstilling.

Alternativt at kunstværket eventuelt flyttes til et andet og seværdigt sted, samt at vi som forening også økonomisk kunne bidrage til at få tingene til at gå op i en højere enhed.

Begge dele blev noteret og står i hvert fald på papiret hos kommunens folk til den videre planlægning.

Vi bad dog om at måtte vente med en mere præcis tilkendegivelse indtil efter denne generalforsamling – så vi kunne høre medlemmernes mening.

Og det blev accepteret.

Lad mig sige: Bestyrelsens foreløbige konklusion er, og det vi vil melde tilbage til kommunen er, at vi vil arbejde konstruktivt med i de nye planer – og forhåbentlig sikre en plads til kunstværket. Under en eller anden form.

Det er planen, at fremtidsplanen skal forelægges kommunen til behandling i midten af april måned.

Kunstneren Børge Jørgensen døde i 1998, og ophavsretten er i sit fulde omfang overdraget til Odder Grundejerforening, herunder retten til at ændre dens placering – og til at overdrage værket videre, hvis foreningen ophører.

 

Vi kan oplyse at Jens Westergaard har siddet i bestyrelsen i 25 år.

 

Til slut vil jeg takke jer for den opbakning vi har til vores arrangementer samt til bestyrelsen for det gode samarbejde i det forløbne år, og hermed overlade beretningen til forsamlingen.  

 

Årsberetning 2022

Bestyrelsens årsberetning for kalenderåret 2022.

 

Generalforsamlingen sidste år blev afholdt den 23. marts 2022 hvor der var 32 stemmeberettigede ud af 52 fremmødte medlemmer og hvor Allan Langballe blev valgt som dirigent.

 

På valg til bestyrelsen var Allan Pedersen og Bjørn Bech-Nielsen, som begge blev genvalgt.

Viggo Krogstrup blev genvalgt som 1. suppleant, og Peter Djernæs blev genvalgt som 2. suppleant.

 

Leo Damgaard blev genvalgt som revisor og Erik Hedegaard blev genvalgt som revisorsuppleant.

 

Odder Grundejerforening består af 178 medlemmer pr. 31. december 2022, hvilket er en tilbagegang på 5 medlemmer.

 

Trods coronaepidimien har vi som sædvanlig afholdt 5 bestyrelsesmøder i beretningsåret.

 

På bestyrelsesmøde den 4. april 2022 konstituerede bestyrelsen sig med Ole Breum Hansen som Formand, Allan Pedersen som Næstformand, Jens Westergaard som Kasserer, Bjørn Bech -Nielsen som Sekretær, og Vagn Christensen som Aktivitets Arrangør.

 

Den planlagte sommertur til Fjordens Hus i Vejle med rundvisning samt besøg i Spinderihallerne, som grundet coronaen var udsat fra 2021, blev lørdag den 25. juni 2022 gennemført med 43 deltagere.

Fjordens Hus var en stor oplevelse med gode guider, hvor vi fik et indblik i hvad kunstnere og dygtige håndværkere kan udføre når der er et rummeligt budget, en virkelig udvidet viden om arkitektur i verdensklasse.

I Spinderhallerne fik vi en guidet rundvisning og introduktion i hvad der foregik i Brejninge under Åndsvageforsorgen. En skræmmende oplevelse som var god til eftertanke.

Efter en pause med medbragt frokost satte vi kursen mod Bindeballe Købmandsgård hvor vi fik et godt indblik i hvad der er blevet forhandlet i de gamle købmandsgårde. Dagen sluttede med kaffe og lagkage hvorefter vi atter kørte mod Odder efter en oplevelsesrig udflugt.

 

Sommerturen med bus tirsdag dag den 16. august 2022 til Koldinghus hvor vi fik en guidet rundvisning og så den berømmede udstilling om Mary og Kronprinsesserne. En fin og interessant udstilling ligesom den flotte restaurering af det 750 år ganle slot var en spændende oplevelse.

Efter denne kulturelle oplevelse kørte vi til Lille Malunds Have i Klovborg, der er en af Danmarks ældste åbne haver.

Vi blev budt velkommen af ejeren der gav en orientering om havens historie og opbygning hvorefter vi indtog vores medbragte frokost i deres Madpakkehus. Efter frokosten så vi på de mange smukke ting i haven, inden det hele sluttede af med kaffe og - selvfølgelig – lagkage. En god udflugt med 45 deltagere, hvilket var meget tilfredsstillende og i betragtning af at det var første gang med en udflugt på en hverdag.

 

 

 

Vores lokale efterårs arrangement den 17. november 2022 blev et besøg på den lokale virksomhed – Staermose Industry, som er underleverandør af laserskæring og stålkonstruktioner i hovedsagelig Danmark samt producent af køle- og varmevekslere.

Vi fik et virkeligt godt indblik i hvad der kan produceres i en lokal spændende og kreativ virksomhed, hvor der skal kæmpes for at få succes i en benhård forretningsverden.

Rundvisningen blev givet af direktør John Stærmose og der deltog 21 medlemmer. Arrangementet sluttede med kaffe og en kæmpe lagkage.

 

Som sædvanligt har vi ydet støtte til Lokalhistorisk Arkiv i 2022, og dermed til udgivelsen af ”I Godt Selskab”, om livet i Hads Herred gennem tiden.

I 2022 har vi bevilget et Medsponsorat på 1.000,- kr. + moms til opsætning af en udendørs hjertestarter ved Nettobutikken på Venneslaparken 2, Odder.

 

Hvordag tegner fremtiden sig for Odder Grundejerforening?

Har Bestyrelsen tænkt på den?

Ja, det har vi, og vi må erkende, at med det forbrug vi årligt har med det aktivitetsniveau vi har gennemført de senere år, så slipper kassebeholdningen snart op.

Bestyrelsen påregner at fremsætte et forslag på generalforsamlingen i 2024 om at der i forbindelse med foreningens 125 års jubilæum i 2025 afholder en lukke/afslutningsfest, samt at foreningen afvikles, f. eks. på generalforsamlingen i 2025.

På baggrund af disse tanker modtager vi gerne tilkendegivelser fra medlemmerne med forslag til afslutning af foreningens virke samt hvilket formål eventuelle midler skal overdrages til.

 

Til slut vil jeg takke jer for den opbakning vi har til vores arrangementer samt til bestyrelsen for det gode samarbejde i det forløbne år, og hermed overlade beretningen til forsamlingen. 

 



Årsberetning 2020



Bestyrelsens Årsberetning for kalenderåret 2020


2020 vil blive husket som året, hvor vi blev ramt af Corona, som har haft stor betydning for vor dagligdag og de arrangementer, der skulle have været afholdt.


Vi startede lidt kaotisk sidste års generalforsamling den 11. marts 2020, samme aften, hvor statsminister Mette Frederiksen gik på talerstolen og stort set lukkede landet ned, men trods de dystre udsigter var 29 personer hvoraf 19 var stemmeberettiget mødt op for at hygge sig og deltage i generalforsamlingen. Vi var heldige, for dagen efter havde det ikke været muligt at gennemføre forsamlingen på forsvarlig vis, men vi kom godt igennem aftenen med god afstand og afspritning.


Allan Langballe blev valgt som dirigent.


På valg til bestyrelsen var Thorkil Møller og Bjørn Bech-Nielsen.

Thorkil Møller modtog ikke genvalg og suppleant Allan Pedersen blev nyvalgt til bestyrelsen, medens Bjørn Bech-Nielsen blev genvalgt.

Viggo Krogstrup blev valgt som 1. suppleant, og Peter Djernæs blev valgt som 2. suppleant.

Grundet de nye vedtægtsændringer er det nu muligt at vælge en revisor samt en revisorsuppleant blandt foreningens medlemmer. Leo Damgaard blev genvalgt som revisor og Erik Hedegaard blev genvalgt som revisor suppleant.


Odder Grundejerforening består af 193 medlemmer pr. 31. december 2020.

Vi må desværre erkende, at vi mister medlemmer hvert år, selv om vi i årets løb har fået 5 nye medlemmer. Der er således stadig større afgang end tilgang af nye medlemmer. (202 i 2019).


Trods coronaepidimien har vi som sædvanlig afholdt 5 bestyrelsesmøder i beretningsåret.


På det efterfølgende bestyrelsesmøde den 25. maj 2020 konstituerede bestyrelsen sig med Ole Beum Hansen som formand, Allan Pedersen som næstformand, Jens Westergaard som kasserer, Bjørn Bech-Nielsen som sekretær og Vagn Christensen som Aktivitets arrangør.


Grundejerforeningen havde planlagt følgende aktiviteter:


Sommertur med bus søndag den 7. juni 2020 til Vestbirk Vandkraftværk og Den genfundne Bro med guide begge steder og spisning ved broen samt togtur med Vradsbanen, blev desværre aflyst pga. forsamlingsforbudet i forbindelse med Covid-19, men søges gennemført i 2021.


Sensommerturen lørdag den 8. august 2020 til Fjordens Hus i Vejle med rundvisning samt besøg i Spinderihallerne, blev ligeledes aflyst pga. myndighedernes anbefalinger, men søges gennemført i 2021.


Vores lokale efterårs arrangement i oktober 2020 var planlagt som en "vandretur" langs Odder Modeljernbane på ungdomsskolen med foredrag ved Ole Sørensen om Odder for 50 år siden, men dette arrangement kunne ikke gennemføres og vi forsøgte at at erstatte det med et foredrag om Odders tilstand i nutiden ved Borgmester Uffe Jensen. Tislslutningen var så ringe, at vi også måtte aflyse dette arrangement.


Bestyrelsen har besluttet at stoppe med at præmiere bygninger, men foreningen kan måske profilere sig ved at belønne et godt initiativ fra frivillige eller lignende i byen. Bestyrelsen har på baggrund af årets aflysninger udsendt et Nyhedsbrev med titlen TID TIL FORNYELSE - ELLER! Hvor vi bl.a. stillede følgende spørgsmål:

  • Er der noget i gerne vil have os til at arbejde med?
  • Hvordan kan vi aktivere flere af vores medlemmer?
  • Hvordan ser I fremtiden for foreningen?

Vi håbede at vi fik noget at arbejde med som eventuelt kan forny foreningen, men der kom kun få respons, hvilket var meget skuffende.


I henhold til vedtægterne skal generalforsamlingen annonceres i Odder Avis, men bestyrelsen har besluttet, at foreningens arrangementer fremover ikke vil blive annonceret i Odder Avis og kun offentliggøres pr. mail til de medlemmer vi har mailadresse på, samt på foreningens hjemmeside.


Som sædvanligt har vi ydet støtte til Lokalhistorisk Arkiv i 2020, og dermed til udgivelsen af "I Godt Selskab", om livet i Hads Herred gennem tiden.


Til slut vil jeg takke for det gode samarbejde i bestyrelsen i det forløbne år, trods de vanskeligheder der har været.


Hermed overlades beretningen til forsamlingen.



Årsberetning 2021


Bestyrelsens årsberetning for kalenderåret 2021.


2021 vil blive husket for året, hvor Corona - epedimien fortsatte og mange arrangementer m.v. blev aflyst eller udsat, hvilket havde stor betydning for vor dagligdag og de arrangementer, der skulle have været afholdt.


Vores generalforsamling for regnskabsåret 2020 blev således først afholdt den 11. august 2021, hvor der var 41 medlemmer hvoraf 24 var stemmeberettigede.


Allan Langballe blev valgt som dirigent.


På valg til bestyrelsen var Jens Westergaard, Vagn Christensen og Ole Breum Hansen, som alle blev genvalgt.

Viggo Krogstrup blev genvalgt som 1. suppleant, og Peter Djernæs blev genvalgt som 2. suppleant.


Leo Damgaard blev genvalgt som revisor og Erik Hedegaard blev genvalgt som revisorsuppleant.


Odder Grundejerforening består af 183 medlemmer pr. 31. december 2021, hvilket er en tilbagegang på 10 medlemmer.


Trods coronaepidimien har vi som sædvanlig afholdt 5 bestyrelsesmøder i beretningsåret.


På bestyrelsesmøde den 4. oktober 2021 konstituerede bestyrelsen sig med Ole Breum Hansen som formand, Allan Pedersen som næstformand, Jens Westergaard som kasserer, Bjørn Bech-Nielsen som sekretær og Vagn Christensen som aktivitets arrangør.


Grundejerforeningen havde planlagt følgende aktiviteter:


Sommertur med bus søndag den 29. august 2021 med rundvisning samt besøg i Spinderihallerne kunne ikke gennemføres og blev udsat med søges gennemført i 2022.


Sommerturen med bus 29. august 2021 til Den genfundne Bro med guide og spisning i Klostermøllens tørrehal, samt togtur med Vradsbanen og kaffe med lagkage på perronen. Turen blev gennemført i fint efterårsvejr og med en god tilslutning på 39 medlemmer.


Vores lokale efterårs arrangement på den 27. oktober 2021 blev en kør selv tur til Fængslet i Horsens med et guidet foredrag, hvor der deltog 33 medlemmer. Arrangementet blev afsluttet med kaffe og lagkage i Spisehuset 8F i den gamle portnerbygning.


Som sædvanligt  har vi ydet støtte til Lokalhistorisk Arkiv i 2021, og dermed til udgivelsen af "I godt Selskab", om livet i Hads Herred gennem tiden.

I 2021 har vi bevilliget kr. 2.000 til "mandeklubben" i Lokalcenter Bronzealdervej, som en igangsætning efter coronanedlukningen.


Til slut vil jeg takke for det gode samarbejde i bestyrelsen i det forløbne år trods de vanskeligheder der har været.


Hermed overlades beretningen til forsamlingen.

  Årsberetning 2019

Årsberetning 2018

Bestyrelsens årsberetning for kalenderåret 2019


Odder Grundejerforening består af 202 medlemmer pr. 31. december 2019.

Vi må desværre erkende, at vi mister medlemmer hvert år, dels på grund af alder og dels nogle flytter i lejlighed. Der er således større afgang end tilgang af nye medlemmer.


Som sædvanlig har vi i beretningsåret afholdt 5 bestyrelsesmøder.


Generalforsamlingen sidste år blev afholdt her i Pakhuset onsdag den 13. marts 2019, hvor der deltog 43 medlemmer, hvoraf 27 var stemmeberettiget.


Leo Damgaard blev valgt som dirigent.


På valg til bestyrelsen var Vagn Christensen, Jens Westergaard og Ole Breum Hansen.

Der var ingen forslag til nye i bestyrelsen, så alle blev genvalgt.

Peter Djernæs blev valgt som 1. suppleant og Allan Pedersen som 2. suppleant.
Grundet de nye vedtægtsændringer er det nu muligt at vælge en revisor samt en revisorsuppleant blandt foreningens medlemmer.
Leo Damgaard vælges som revisor og Erik Hedegaard som revisorsuppleant.


På det efterfølgende bestyrelsesmøde den 4. april 2019 konstituerede bestyrelsen sig med Ole Breum Hansen som formand, Thorkil Møller som næstformand med ansvar for Bygnings præmiering, Jens Westergaard som kasserer, Bjørn Bech-Nielsen som sekretær, og Vagn Christensen som Aktivitets arrangør.


Grundejerforeningen har i årets løb afholdt følgende aktiviteter:


Sommerturen med buslørdag den 1. juni 2019 til Hindsgavl Naturcenter, hvor vi spiste frokost inden turen gik til Clay Museet. En dejlig afslappende udflugt og fin tur med godt vejr og 38 deltagere.


Sensommerturen lørdag den 10. august 2019 med busafgang fra Åparkeringen til Stenvad Mosebrugscenter, hvor der var fælles frokost og et lille foredrag om centret. Efter et spændende besøg gik turen til Fregatten Jylland i Ebeltoft. Her var der en guidet rundtur med mange spændende beretninger om den stolte fregat. En fin og indholdelsesrig tur med 34 deltagere sluttede med en kort tur gennem Mols Bjerge, hvor udsigten kunne nydes sammen med en kold øl.


Vores lokale efterårs arrangement tirsdag den 8. oktober 2019 blev afviklet som et forsøg, idet vi mødtes på Åparkeringen kl. 11.15 for samkørsel til Alrø, hvor vi spiste de berømte tarteletter og fik et spændende foredrag krydret med datterens fine musikalske optræden. Selv om vi havde valgt en hverdag, midt på dagen, var der god tilslutning med 43 deltagere. Efter arrangementet nød enkelte medlemmer det gode vejr med et spil krolf. 


Igen i år havde vi valgt at der skulle foretages præmiering af bygninger. Vi var rundt i kommunen for at se på bygninger som var velholdte, restaurerede og egnede til præmiering, men dem vi faldt for, viste sig at være præmierede tidligere. Præmieringen er i høj grad baseret på en subjektiv vurdering, hvilket medførte, at vi ikke ville foretage præmieringer i 2019.

Da Odder Kommune også foretager bygningspræmiering, opfordrer vi medlemmerne til at se efter emner og orientere bestyrelsen, såfremt foreningen fortsat skal foretage bygningspræmiering. Vi modtager gerne generalforsamlingens tilkendegivelser.


Som sædvanlig har vi også i 2019 ydet støtte til Lokalhistorisk Arkiv, og dermed til udgivelsen af "I Godt Selskab", om livet i Hads Herred gennem tiden.

I 2019 har vi ydet et tilskud på kr. 1.000 til Mandeklubben på Plejecentret Bronzealdervej til deres aktiviteter.


Vores ansvarlige Aktivitets arrangør Vagn Christensen vil under eventuelt afsløre datoer og overskrifter for indeværende års aktiviteter.


Til slut vil jeg takke for det gode samarbejde i bestyrelsen i det forløbne år, samt rette en stor tak til vores flittige damer i bestyrelsen, som altid sørger for et godt og flot traktement, såvel her i aften, som til vores bestyrelsesmøder.

Ligeledes vil jeg takke for jeres opbakning til vores arrangementer.


Hermed overlades beretningen til forsamlingen.





Bestyrelsens årsberetning for kalenderåret 2018.


Odder Grundejerforening består af 215 medlemmer pr. 31. december 2018.

Vi må desværre erkende, at vi mister medlemmer hvert år, dels på grund af alder og dels at nogle flytter i lejlighed. Der er således større afgang end tilgang af nye medlemmer.


Som sædvanlig  har vi i beretningsåret afholdt 5 bestyrelsesmøder.


Generalforsamlingen sidste år blev afholdt her i Pakhuset onsdag den 14. marts 2018, hvor der deltog 45 medlemmer, hvoraf 30 var stemmeberettiget.


Jørn Kristiansen blev valgt som dirigent.


Bestyrelsen havde fremsat et forslag til ændring af vedtægterne, hvilket gav anledning til flere kommentarer, samt en del uro inden generalforsamlingen kunne gå til en afstemning. Der blev afgivet 21 stemmer for ændringsforslaget, 7 stemmer imod og 2 blanke stemmer. Forslaget blev således godkendt, og bestyrelsen kunne indkalde til en ekstraordinær generalforsamling, der blev fastsat til den 3. april 2018.


På valg til bestyrelsen var Bjørn Bech-Nielsen og Thorkil Møller.

Der var ingen forslag til nye i bestyrelsen, så begge blev genvalgt.

Frank B. Jacobsen blev valgt som 1. suppleant og Peter Djernær som 2. suppleant.


Den ekstraordinære generalforsamling blev afholdt i Spektrum Odder, hvor der var fremmødt 12 medlemmer, hvoraf 10 var stemmeberettiget.

Leo Damgaard blev valgt som dirigent.

Den endelige vedtægtsændring blev godkendt med 8 stemmer for, og 1 stemme imod samt 1 ugyldig stemme.


På det efterfølgende bestyrelsesmøde den 5. april 2018 meddelte Vagn Christensen, at han ikke ønskede at fortsætte som formand, hvorefter bestyrelsen konstituerede sig med Ole Breum Hansen som formand, Thorkil Møller som næstformand med ansvar for Bygnings præmiering, Jens Westergaard som kasserer, Bjørn Bech-Nielsen som sekretær og Vagn Christensen som Aktivitets arrangør.


Grundejerforeningen har i årets løb afholdt følgende aktiviteter:


Sommertur lørdag den 9. juni 2018 med mødested på Hou Havn kl. 9.00, hvor turen gik til Tunø, hvor der var en traktortur øen rundt og sluttede med frokost i Vagns Lyst. Eftermiddagen var til fri disposition til indkøb af grøntsager, besøg på røgeriet m.v. En dejlig afslappende udflugt, men vi kunne have ønsket en større tilslutning end de 23 deltagere.


Sensommerturen lørdag den 11. august 2018 med busafgang fra Åparkeringen kl. 9.00 med 43 deltagere til Tirpitz Museum ved Blåvand.

Den medbragte madkurv skulle nydes i Ho Ellipsen, en overdækket grill og madpakkeplads for områdets gæster, og hvor  vi var heldige at den var overdækket og tæt, for regnen stod ned i stænger, og hyggen samt nydelsen var så som så, men humøret var i top. Efter en kold frokost kørte vi til bunkers museet, hvor der var mulighed for en guidet rundtur på egen hånd med hørebøffer, og enkelte nåede at nyde en specialøl eller en kop kaffe.

På hjemvejen nåede vi en lille ølpause på den nye vej mellem Billund og Horsens.


Vores lokale efterårs arrangement onsdag den 10. oktober 2018 var et besøg på Moesgaard Museum med fælleskørsel fra Åparkeringen. Der var en flot tilslutning med 38 deltagere, der medførte, at vi skulle have 2 guider til at foretage den planlagte rundvisning, hvilket museet desværre ikke var i stand til at klare. Vi blev opdelt i 2 grupper og rundvisningen skulle foretages på skift med den samme guide. Den guidede tur lykkedes, og de fleste så særudstillingen med Mongoliets nomader og Djengis Khans stepper.


Igen i år har vi haft præmiering af bygninger. Vi var rundt i kommunen for at se på bygninger som var velholdte, restaurerede og egnede til præmiering. Præmieringen er i høj grad baseret på en subjektiv vurdering og vores valg faldt i år på 2 ejendommen.


Den første ejendom er beliggende på Stationsvej 1 i Boulstrup og ejet af Pernille Holm Jensen og Brian Holst Jensen. Et flot resultat af en totalrenovering af en gammel bygning fra 1895. Ejendommen passer med et nydeligt farvevalg, rigtig pænt ind i området.


Den anden ejendom er beliggende på Dyngbyvej 1A i Saksild og ejet af Peter Magne Kristensen. Denne bygning, der gemmer sig bag Saksild kirke,  er totalrenoveret og fremstår i dag som en flot ejendom i fin harmoni med nutidens byggestil.


Præmieoverrækkelsen foregik som vanlig på Odder Parkhotel, hvor de stolte ejere fik deres diplomer overrakt.


Som sædvanlig har vi også i 2018 ydet støtte til Lokalhistorisk Arkiv, og dermed til udgivelsen af "I godt Selskab", om livet i Hads Herred gennem tiden.

I årets udgave er der en flot artikkel "Odder Grundejerforening - En forening i bedste velgående", skrevet af tidligere formand Alex Gai, suppleret af Ole Breum Hansen samt redigeret af Ove Mikkelsen.


Vi er stadig godt tilfreds med at afholdle vores generalforsamling her i Pakhuset, og vi har besluttet at fortsætte med menuen fra tidligere år.

Vores ansvarlige Aktivitets arrangør Vagn Christensen, vil under eventuelt afsløre datoer og overskrifter for indeværende års aktiviteter.


Til slut vil jeg takke for det gode samarbejde i bestyrelsen i det forløbne år, samt rette en stor tak til vores flittige damer i bestyrelsen, som altid sørger for et godt og flot traktement, såvel her i aften, som til vores bestyrelsesmøder.

Ligeledes vil jeg takke for jeres opbakning til vores arrangementer.


Hermed overlades beretningen til forsamlingen.

Årsberetning 2017

Bestyrelsens årsberetning for kalenderåret 2017


Odder Grundejerforening består af   226 medlemmer pr 31.dec 2017

Vi må jo desværre erkende at vi mister medlemmer hvert år, dels på grund af alder og dels nogle flytter i lejlighed. Således at der er større afgang end tilgang af nye medlemmer.


Som sædvanlig har vi i beretningsåret afholdt 5 bestyrelsesmøder.


Generalforsamlingen sidste år blev afholdt her i Pakhuset onsdag den 8. marts 2017 hvor der deltog ca. 50 medlemmer.


Jørn Kristiansen blev valgt som dirigent.

På valg til bestyrelsen var Jens Westergaard, Ole Breum Hansen og Vagn Christensen.

Der var ingen forslag til nye i bestyrelsen så alle blev genvalgt.

Suppleanter til bestyrelsen var Peter Djernis og Erik Damgaard 

Også begge suppleanter blev genvalgt.


Bestyrelsen konstituerede sig den 6. april 2017. med  Vagn Christensen Formand, Thorkil Møller Næstformand og ansvar for Bygnings Præmiering, Jens Westergaard Kasserer,

Bjørn Bech Nielsen Sekretær, og Ole Breum Akvitets Arrangør.

 

Afholdte Aktiveret er i Grundejerforeningen.

Sommerturen den 17. juni med Busafgang fra Åparkeringen kl. 9. gik til Lille Wilmose.  Vi ankom kl. 11. og besigtigede Wilmose centeret inden frokosten som vi nød i det smukke solskinsvejr. Og fra ca. kl. 13. var vi på Guidet bustur rundt i mosen og området. En enestående natur et fantastisk fugleliv, og ikke mindst en dygtig Guide, alt dette gjorde at vi alle fik en fantastisk oplevelse.  Kl. 16 trillede vi hjemad igen, vi gjorde holdt ved Mariager Fjord, hvor vi nød Øl pausen og den smukke udsigt. Til dette angement var vi 38 deltagere


Sensommerturen blev den 12. August og igen med bus fra Odder til Silkeborg hvor vi så den fine nye motorvej gennem Silkeborg . Kl. 10 sejlede vi med rutebåden op til Himmelbjerget (eller nedenfor) og retur.

På retursejlasen nød vi frokosten indenbords. Desværre var der blevet regnvejr, men hvad betyder det når man har tag over hovedet. Bussen kørte os derefter helt op på Himmelbjerget hvor vi hyggede os en god times tid inden vi efter en fin dag kørte til Odder og var retur ved 16. tiden.  Vi var 40 deltagere til dette angement.


Vores lokale efterårs angement var den 9. oktober kl. 19. hvor vi mødtes i Odder Cykelklubs lokaler på Nølevvej. Halvdelen af deltagerne gik derefter over i Kommandobunkeren ved Parkvejens Skole hvor PT Jacobsen gav os et rigtig interessant foredrag om tiden efter anden verdenskrig og den ”Kolde krig” og vi fik et rigtig godt indblik i hvad og hvordan de det foregik nede i en sådan kommandobunker.

Efter foredraget var der i Cykelklubben endnu et foredrag og film om Odder under besættelsen og ikke mindst under befrielsen. Også dette var et rigtig godt foredrag af Ole Sørensen fra Odder museum/ Moesgaard museum.  Derefter var vi alle samlet og Anette og Carsten Pedersen havde lavet kaffe og lækreste Lagkage. Vi var ca. 45 deltagere som var det maximale antal.

 

Så har haft Præmiering af bygninger

Igen i 2017 var vi ude i kommunen og se på bygninger som var velholdte, restaurerede og egnede til Præmiering. Vi valgte at præmiere en ejendom beliggende på Lerdrup vej 77, tæt ved Gylling, ejet af Thea Hauge Rindom og Martin Trampedach Rindom. Et flot resultat af denne totalrenovering. Ejendommen passer fint ind i området, med et nydelig farvevalg. Disse unge mennesker arbejder fortsat med planer om forbedringer af haven hvor der også var hav kig.


Den anden ejendom blev så her inde i Odder by, nærmere betegnet Rørthvej 31 ejet af Henrik Trond Jensen. Denne Patricia Villa har vi holdt øje med i flere år. Nu er det så lykkedes og et fantastisk resultat er opnået. En renovering fra kælder til kvist. Nydeligt farvevalg, smukt tag, alle detaljer er kommet frem. Garagebygning matsene til hovedbygning. Nydelig og overkommelig have. En villa man fristes til at kalde et slot, som giver gaden et stort løft. Præmieoverrækkelsen foregik som vanlig på Odder Parkhotel, hvor de stolte ejere fik deres diplomer overrakt.


I Odder grundejerforening har vi nu fået ny Hjemmeside hvor man gerne skulle kunne finde informationer, datoer om aktiviteter /udflugter med beskrivelser og lidt historie.

Det var sådan at vi tidligere havde hjemmesiden gennem Odder Web som kommunen stillede til rådighed. Men det er nu således at denne nu er nedlagt så derfor var det nødvendig at vi fandt en ny udbyder.

Vi håber at den nye er overskuelig og at i bruger den så meget så muligt. 

Den hedder Oddergrundejerforening.dk


Vi har stadig mulighed for at få udsendt informationsbrev via mail, om nært forestående aktiviteter. Tilmelding til Kasseren, Vær dog også opmærksom på hvis der er nogen som har fået ny i mail adr. og få dette rettet.

Henvendelse til kasserer Jens Westergaard      westergaard@hjw.dk


Som sædvanlig har vi også i 2017 ydet støtte til Lokalhistorisk Arkiv, og dermed til udgivelsen af ” I Godt Selskab”, om livet i Hads Herred gennem tiden. 


Sidste år havde vi ændret på menuen her ved generalforsamlingen. Det er således at vi ikke har mulighed for at lave mad her i køkkenet derfor ændrede vi menuen og i stedet for Forloren Skil padde havde vi nu valgt en ny menu.

Dels Sild med Karrysalat som tidligere og derefter 2 stykker Smørrebrød og til sidst lidt ost som smør selv. Langt de fleste var rigtig godt tilfredse med denne menu, så den har vi bestyrelsen besluttet at den vil vi fortsætte med. Vi er jo rigtig godt tilfredse med at afholde vores generalforsamling her i Pakhuset.  Til slut vil jeg sige tak for det gode samarbejde i bestyrelsen i det forløbne år. Også en stor tak til vore flittige damer i bestyrelsen som altid sørger for et godt og flot traktement såvel her i aften som til alle vores bestyrelsesmøder.


Årsberetning 2016

Bestyrelsens årsberetning for året 2016


Odder Grundejerforening består af 241 medlemmer pr. 31. december 2016.


I beregningsåret er der afholdt 5 bestyrelsesmøder.


Generalforsamlingen i beretningsåret blev afholdt i Pakhuset onsdag den 9. marts 2016,

hvor der deltog ca. 50 medlemmer.

Jørn Kristiansen blev valgt som dirigent.


På valg til bestyrelsen var Thorkil Møller og Allan Langballe.

Allen Langballe havde valgt at trække sig fra bestyrelsen efter 40 år.

Til bestyrelsen blev der genvalg af Thorkil Møller og nyvalgt blev Bjørn Bech-Nielsen.

Afgående suppleanter var Bjørn Bech-Nielsen og Peter Djernæs.

Der blev genvalg til Peter Djernæs og nyvalgt blev Erik Damgaard.


Bestyrelsen konstituerede sig den 13. april 2016.

Formand Vagn Christensen

næstformand Thorkil Møller (med ansvar for Bygnings præmiering)

kasserer Jens Westergaard

sekretær Bjørn Bech-Nielsen

aktivitets arrangør Ole Breum.


Afholdt aktiviteter i Grundejerforeningen.


Sommertur 2016, den 11. juni gik turen til Samsø.

Et helt fantastisk sommervejr, hvor vi nød sejlturen med Isabella. Kaffe og kanelsnegle på soldækket. En ældre, men meget erfaren guide, tog imod os på Samsø og vi så det meste af Nordøen. Der skulle også være tid til at nyde de medbragte madpakker. En rigtig fin tur, som godt kunne gentages på et senere tidspunkt.


Eftersommer turen gik til Feldballe Fri land og Mols Bjerge den 27. august. Desværre havde vi lidt misforståelser med busselskabet, så vi måtte vente i ca. 1,5 time på bussen, det gik ud over de medbragte øl, som var beregnet til hjemturen, men tak for deltagernes tålmodighed.


Vi fik guidet rundvisning i Feldballe Friland, et alternativt bofællesskab som man kunne være for eller imod eller overhovedet ikke synes om. Efter rundturen i Feldballe, nød vi vores medbagte frokost i Mols Bjerge. Vi havde ikke nogen officiel guide, men da Ole Breum kender Mols Bjerge lige så godt som sin egen bukselomme, var vi rigtig godt tilfreds med guidningen. Stor tak til dig Ole. Selvom turen blev presset på grund af bussen, havde vi en rigtig god dag, i det fine sommer vejr, dog kunne vi godt have ønsket os lidt flere deltagere på denne tur.


Efterårs arrangementet den 12. oktober 2016, hvor vi var på Odder Museum. Eva Schmidt fortalte os om Odder i gamle dage, og viste 2 gode film fra det gamle Odder. Efterfølgende var der kaffe og lagkage.

Et rigtig fint og hyggeligt arrangement med en virkelig god tilslutning.


Præmiering af bygninger.

Vi har været ude og se på spændende, flotte, velholdte bygninger. I 2016 var der også flere bygninger at vælge imellem. Vi var dog ikke helt enige, så derfor valgte vi denne gang kun at præmiere en bygning.

På Dyngby Møllevej 21, tilhørende Annabell og André Bodholt Bækmand. En total renovering af dette hus med inddragelse af sidebygningen. Vandskurede vægge overalt, med et flot farvevalg, smukt indpasset i den lille landsby med udsigt over markerne, og med vand-udsigt i horisonten. De mange pæne kviste giver et godt lysindfald og dermed et godt miljø i boligen. Præmieringen foregik som sædvanlig på Odder Parkhotel, hvor den stolte familie fik deres diplom overrakt.


I Odder Grundejerforening har vi stadig vores hjemmeside, hvor man gerne skulle kunne finde informationer, datoer om aktiviteter/udflugter med beskrivelser. Vi forsøger til stadighed at forbedre denne og gøre den mere overskuelig.


Desuden har man mulighed for at få informationsbrev via mail, om nært forestående aktiviteter. Tilmelding til kasseren, vær dog også opmærksom på hvis du får ny e-mail adresse. Jeg ved, at der er nogen som har fået ny mail.


Kasserens e-mail er: westergaard@hjw.dk


Som sædvanlig har vi også i 2016 ydet støtte til Lokalhistorisk Arkiv, og dermed til udgivelsen af "I godt Selskab", om livet i Hads Herred gennem tiden.


Så har vi i 2016 givet en håndsrækning til Hjerteforeningen, i form af økonomisk støtte til offentliggørelse af en liste over, hvor der findes hjertestartere her i kommunen. Offentliggørelsen var i Odder Avis i 28.

Vi har her i det nye år fået en hilsen fra Hjerteforeningen med tak for støtten og samarbejdet i 2016 og med ønsket om godt Nytår til alle medlemmer, underskrevet Ole Sidenius.


Sidste år udsendte vi et spørgeskema vedr. ture/udflugter. Vi har nøje studeret de indkomne skemaer, men vi er kommet til den konklusion at vore medlemmer ønsker en-dagsture som vi jo hidtil har kørt og med hjemkomst sidst på eftermiddagen. Vi bliver jo alle ældre.


Inden jeg slutter bestyrelsens beretning, kan jeg lige røbe lidt af vores program for indeværende år.


Vi arbejder på en tur til Lille Vildmose. Så glæd jer. Huskl at sætte kryds i kalenderen den 17. juni.


Så planlægger vi også en eftersommer tur, her er datoen fastsat til den 12. august. Bus til Silkeborg og derefter sejler vi til Ry. Frokosten nydes ombord. Bussen henter os herefter i Ry.


Så har vi også i år et efterårs-arrangement den 9. oktober, hvor vi skal se det gamle kommandorum som ligger under Parkvejens Skole. PT Jacobsen har lovet at være guide i rummet. Eva Schmidt fra Odder Museum har samtidig lovet at fortælle om Odder under 2. Verdenskrig.


Til slut vil jeg sige tak for godt samarbejde i bestyrelsen i det forløbne år. Også en stor tak til vore flittige damer i bestyrelsen, som altid sørger for et godt og flot traktement såvel her i aften som til alle vores bestyrelsesmøder.





Bestyrelsens beretning for året 2015.


Generalforsamlingen i beretningsåret blev afholdt her i Pakhuset onsdag den 11. marts 2015 og der deltog ca. 50 medlemmer.

Jørn Kristiansen blev valgt som dirigent.


På valg til bestyrelsen var Alex Gai, Jens Westergaard og Ole Breum Hansen.

Da Alex Gai ikke ønskede at modtage genvalg, skulle man have en ny valgt ind.

Jens Westergaard og Ole Breum Hansen blev genvalgt til bestyrelsen, og nyvalgt blev Vagn Christensen.

På valg som suppleanter var Vagn Christensen og Bjørn Bech-Nielsen.

Bjørn Bech-Nielsen blev genvalgt, og nyvalgt blev Peter Djernæs.


Bestyrelsen konstituerede sig den 15. april 2015

Formand Vagn Christensen

Næstformand Allan Langballe

Kasserer Jens Westergaard

Sekretær Ole Breum

Aktivitetsmedlem Thorkil Møller


Afholdte aktiviteter i Odder Grundejerforening


Sommerturen den 6. juni gik til Mariager, hvorfra der var sejltur med Svanen til Hobro og efterfølgende besøg på Gasmuseet.

Frokosten blev indtaget på Gasmuseet med medbragt madpakke.

Et fint og vellykket arrangement med ca. 30 deltagere.


Sensommerturen gik til Fredericia Mini by den 22. august.

Vi fik en guidet rundvisning. En rigtig spændende beretning om, hvorledes de mange frivillige bygger de små huse og hvor man går ned i den mindste detalje. Vi så derefter hele minibyen og hørte om deres planer om udvidelser og udskiftninger. Vi nød vores madpakker i minibyen i det skønne vejr. Hjemad gjorde vi et stop med et utroligt flot syn ud over Lillebælt, hvor Frank Jacobsen (en af vores medlemmer) redegjorde for , hvad vi kunne se, og vi hørte om barndoms- og ungdomsminder. I alt en rigtig flot tur, desværre var vi kun ca. 20 personer der deltog i dette skønne arrangement.


Vores efterårsarrangement var en hyggeaften i Pakhuset med Mårslet Brændevinslaug. Der var lysbilleder og masser af smagsprøver, kaffe og småkager.

Vi fik en idé om, hvordan Julesnapsen kunne smage. Nogle købte krydderier, mens andre købte den færdige kryddersnaps. Dem der var med, havde en rigtig god aften, men der burde have været dobbelt så mange. Vi var ca. 25 personer.


Præmiering af bygninger


Vi var ude og se på spændende og flotte bygninger og vi var også nogenlunde enige om hvilke der skulle præmieres.

Det blev Rørthvej 16, tilhørende Irene Thybo Nielsen og René Østergaard Nielsen. De har renoveret deres hus fra kælder til kvist med et meget smukt resultat.

Den anden ejendom var Rosensgade 65, tilhørende Jon Christiansen/ JC Tegn og Byg. Det var det gamle bageri, som er blevet total ombygget og der er nu 5 lejligheder i ejendommen, men kringlen hænder stadig udenfor.

Præmieringen foregik som sædvanlig på Odder Parkhotel, hvor de stolte ejere fik deres diplomer overrakt.


Odder Grundejerforening har stadig en velbesøgt Hjemmeside, hvor man altid kan finde informationer.

Desuden kan man få informationsbrev tilsendt via mail, hvis man ønsker dette. Tilmelding til kasseren, husk blot at aflevere din mail adresse.


Som sædvanlig har vi givet lidt støtte til Lokalhistorisk Arkiv til udgivelsen af "I godt Selskab", om livet i Hads Herred før og nu.


Inden jeg slutter beretningen, kan jeg lige røbe, at vores sommertur i år bliver rigtig spændende. Den går til Samsø den 11. juni. Husk at sætte kryds i kalenderen. Måske tager vores arrangementchef Thorkil Møller allerede nu imod tilmeldinger.


Til efteråret planlægger vi et arrangement med Lokalhistorisk Arkiv, på Odder Museum eller i Pakhuset.


Vi har udsendt et spørgeskema vedr. ture/udflugter. Det vil vi meget opfordre jer til at udfylde, så vi kan få en fornemmelse af, hvor og hvordan vi skal planlægge vores fremtidige arrangementer. Vi håber meget at få rigtig mange gode svar tilbage.









Bestyrelsens beretning 2014


Velkommen til årets generalforsamling her i Pakhuset.


Der er øl og vand på bordet til fri afbenyttelse.


Generalforsamlingen i beretningsåret blev afholdt i Pakhuset onsdag den 12. marts 2014 og der deltog ca. 50 medlemmer.


Der var genvalg til bestyrelsen af Allan Langballe og Thorkil Møller.


Desuden var der valg af suppleanterne Vagn Christensen og Bjørn Bech-Nielsen.


Jørn Kristiansen fungerede som dirigent og sikrede en god afvikling af generalforsamlingen.


Bestyrelsen konstituerede sig den 24. april 2014 med:

Formand Alex Gai

Næstformand Allan Langballe

Kasserer Jens Westergaard

Sekretær Ole Breum Hansen

Aktivitetsmedlem Thorkil Møller


Aktiviteter i Grundejerforeningens regi


Sommerturen 2014 blev afviklet lørdag den 14. juni, som en gentagelse af turen fra sommeren 2009, nemlig med en sejltur fra Hou til Tunø med medbragt madkurv.

Der var reserveret plads på Færgen og forplejningen var med indkøbte rundstykker og kage m.v.

Efter en rigtig fin sejltur var der besigtigelse af det nye Røgeri på havnen, traktortur til Stenkalven og indtagelse af frokost ved "Vagn´s Hvile".

Efter en dejlig hjemtur i farvandet mellem Tunø og fastlandet, sluttede den i Hou omkring kl. 18 - en tur der udmærket kan gentages efter 5 år.


Lørdag den 23. august 2014 gik sensommerturen med fælles buskørsel til Ebeltoft Safari (Ree Park).

Efter ankomsten var der festlig fællesspisning i de dejlige opholdsarealer, der knytter sig til området.

Efter frokost var der arrangeret Safaritur i Jeeps.


Året sluttede med en guidet aftentur til Fængslet i Horsens, tirsdag den 21. oktober, hvor der var samkørsel i egne biler.

Der blev fra Fængslet budt på kaffe, da der var koordinerings problemer med guiden, men alt blev gennemført til de 21 deltageres store tilfredshed.

Da der ikke skulle betales for guidens gennemgang blev der givet en donation på kr. 500 til børn af tidligere fanger.


Omkring deltagelse i foreningens ture har bestyrelsen besluttet følgende:


Visse ture fastsættes som bindende tilmelding, hvorved beløb skal indbetales til turlederen, idet der ikke er nogen fortrydelsesret, hvilket oplyses ved tilmeldingen, som eksempel kan nævnes, hvor vi på forhånd har måttet købe billetter o.lign.


Ved øvrige ture opkræves beløbet i forbindelse med turens afholdelse.


Børn indtil 12 år, der tilhører en husstand, som er medlem af foreningen kan følge deres forældre uden beregning ved foreningens arrangementer.


Der blev præmieret ejendomme i beretningsåret, da bestyrelsen ved sin gennemgang fandt 2 relevante emner, nemlig Mørupsvej 12 og Strandvejen 10.

Præmieringen for god vedligeholdelse, foretaget på en sådan måde, at bygningen fremtræder smukt og tiltagende blev markeret med en middag onsdag den 22. oktober.


Odder Grundejerforening har til Odder Kommune afgivet høringssvar til Affandsplan 2014 - 2018 omkring tema 2:

Organisk husholdningsaffald.


Sædvanen tro har der været ydet tilskud til, udgivelse af "I godt Selskab" om livet i Hads Herred før og nu.


Internettet.

Bestyrelsen kan præsentere foreningen på en hjemmeside via Oddernettet, således at der her kan informeres generelt og mere specifikt om foreningen og den aktiviteter.


Der er i forbindelse med foreningens 100 årig historie på hjemmesiden lagt et Jubilæumsskrift som på en 6 - 7 sider fortæller, hvad der er hændt af særlig interesse.


Der er etableret et "Informationsbrev" til de medlemmer, der måtte ønske at tilmelde sig ordningen via e-mail og som oplyser deres mail adresse til kassereren.


Opkrævning af kontingent og medlemsforhold.


Bestyrelsen har sikret, at opkrævning kan foregå via PBS Betalings Service.

Foreningen har 253 medlemmer ved udgangen af 2014.


Afsluttende bemærkninger.


Forplejningen efter Generalforsamlingen vil, traditionen tro, være sild, brød og æg, der serveres med øl og snaps på bordet.


Den varme ret serveres ved et buffetbord, hvor deltagerne selv afhenter.


Inden vi slutter helt kan jeg løfte sløret for de næste aktiviteter i indeværende år, idet vores sommertur er fastlagt til lørdag den 6. juni med en tur til Mariager, hvor vi sejler med det gode skib "Svanen" til Hobro, hvor vi besøger Gasmuseet og indtager vores frokost.


Også efterårs turen er fastsat, nemlig til den 22. august, hvor vi skal en tur til Den historiske Miniby i Fredericia.


Et lokalt aftensarrangement er der også blevet plads til den 21. oktober med Mårslet Brændevinslaug og her bliver der ikke tale om samkørsel i egne biler, idet vi har reserveret Pakhuset til formålet.


Hold øje med annoncen i Odder Avis og hvis i er tilmeldt e-mail ordningen, bliver i orienteret samtidig med at annoncen indleveres til avisen.


Som det fremgår af dagsordenen til mødet i aften kan i se, at jeg ikke modtager genvalg til bestyrelsen - dette skyldes ikke manglende opbakning fra mine bestyrelseskollegaer eller manglende interesse for foreningen, men alene et udtryk for at jeg nu har fået lov til at fungere som formand for den hæderskronede forening i omkring 15 år og det er i sig selv et privilegium, som jeg er meget taknemmelig over.

Med tiden og alderens hjul drejer ogda jeg snart når de 75 år vil jeg glæde mig til at sidde sammen med jer på de meninges rækker og nyde de mange gode arrangementer som foreningen arrangerer - det er også godt at der kommer nye personer med nye tanker og ideer, så vi kan holde foreningen aktiv mang år endnu - så tak for den viste tillid og tak til bestyrelsens medlemmer for et godt og frugtbart samarbejde i det forløbne år.






Bestyrelsens beretning for år 2013


Velkommen til årets generalforsamling her i Pakhuset.


Der er øl og vand på bordet til fri afbenyttelse.


Generalforsamlingen i beretningsåret blev afholdt her i Pakhuset onsdag den 6. marts 2013 og der deltog ca. 50 medlemmer.


Der var genvalg til bestyrelsen af Alex Gai, Ole Breum Hansen og Jens Westergaard.


Desuden var der valg af suppleanterne Vagn Christensen og Bjørn Bech-Nielsen.


Ove Mikkelsen fungerede som dirigent og sikrede en god afvikling af generalforsamlingen.


Bestyrelsen konstituerede sig den 24. april 2013 med:


Formand Alex Gai

Næstformand Allan Langballe

Kasserer Jens Westergaard

Sekretær Ole Breum Hansen

Aktivitetsmedlem Thorkil Møller


Aktiviteter i Grundejerforeningens regi.


Sommerturen 2013 blev afviklet lørdag den 8. juni med en sejltur på Silkeborgsøerne, hvor der var mulighed for spisning af medbragt mad indvendig i salonen.

Der var 2 timers sejlads med båden Turisten og afgang fra Ry kl. 11.30.


Lørdag den 24. august 2013 gik sensommerturen med fælles buskørsel til Kalkminerne i Mønsted.

Efter ankomsten var der 1½ times guidet rundvisning med film og fremvisning af minegangene - en virkelig flot oplevelse.

Herefter var der festlig fællesspisning i det dejlige opholdsareal, der knytter sig til området.


Der blev ikke præmieret bygninger i beretningsåret, da bestyrelsen ved sin gennemgang ikke fandt relevante emner,. men tratitionen vil søges genoptaget i indeværende år.


Sædvanen tro har der været ydet tilskud til udgivelse af "I godt Selskab" om livet i Hads Herred før og nu.


Internettet


Bestyrelsen kan præsentere foreningen på en hjemmeside via Oddernettet, således at der her kan informeres generelt og mere specifikt om foreningen og den aktiviteter.


Der er i forbindelse med foreningens 100 årige historie på hjemmesiden lagt et Jubilæumsskrift som på en 6 - 7 sider fortæller, hvad der er hændt af særlig interesse.

Der er etableret et "Informationsbrev" til de medlemmer, der måtte ønske at tilmelde sig ordningen via e-mail og som oplyser deres mail adresse til kassereren.


Opkrævning af kontingent og medlemsforhold.


Bestyrelsen har sikret at opkrævning kan foregå via PBS Betalings Service.

Foreningen har 255 medlemmer ved udgangen af 2013.


Afsluttende bemnærkninger.


Forplejningen efter Generalforsamlingen vil, trationen tro være sild, brød og æg, der serveres med øl og snaps på bordet.

Den varme ret serveres ved et buffetbord, hvor deltagerne selv henter.


Inden vi slutter helt kan jeg løfte sløret for den næste aktivitet i indeværende år, idet vores sommertur er fastlagt til lørdag den 14. juni med afgang fra færgehavnen i Hou kl. 9.

Det bliver en gentagelse af en tidligere succes, nemlig en dejlig tur med Tunøfærgen til Tunø med tilhørende traktorkørsel og festlig fællesspisning ved "Vagns Hvile" ved teltpladsen.

Der kan allerede nu foretages en bindende tilmelding og betaling af kr. 100 til den ansvarlige for turene, nemlig Thorkil Møller.


Efterårs turen afholdes lørdag den 23. august 2014 med afgang fra Åparkeringen kl. 9.00 til Ebeltoft Safari.


Til sidst skal der lyde en stor tak til bestyrelsens medlemmer for et godt og sagligt arbejde i det forløbne år.




Årsberetning 2015

Årsberetning 2014

Årsberetning 2013

Årsberetning 2012


Årsberetning for år 2012.


Velkommen til årets generalforsamling her i Pakhuset.


Der er øl og vand på bordet til fri afbenyttelse.


Generalforsamlingen i beretningsåret blev afholdt her i Pakhuset onsdag den 7. marts 2012 og der deltog ca. 50 medlemmer.

Der var genvalg til bestyrelsen af Allan Langballe og Thorkil Møller.

Desuden var der valg af suppleanterne Vagn Christensen og Bjørn Bech-Nielsen.

Ove Mikkelsen, der gennem mange år havde fungerede som en god dirigent, måtte melde afbud, så i stedet blev valgt Jørn Kristiansen, der sikrede en god afvikling af generalforsamlingen.


Bestyrelsen konstituerede sig den 26. april 2012 med:

Formand Alex Gai.

Næstformand Allan Langballe.

Kasserer Jens Westergaard.

Sekretær Ole Breum.

Aktivitetsmedlem Thorkil Møller.


Aktiviteter i Grundejerforeningens regi.


Sommerturen 2012 blev afviklet lørdag den 2. juni hvor vi mødtes på Åparkeringen og i bus medbringende madpakker og drikkevarer kørte en flot tur til Frilandsmuseet Hjerl Hede, hvor der var fællesspisning og lejlighed til at se de mange aktiviteter som museet indeholder.


Onsdag den 5. september 2012 gik sensommerturen med fælles buskørsel til Billund Lufthavn.

Efter ankomsten var der festlig fællesspisning i et separat lokale, hvor der blev serveret en rigtig fin anretning for de ca. 40 deltagere.

Efter spisningen ca. kl. 19 – 21 var der en meget spændende rundvisning med en meget kompetent guide, der viste os rundt bag skrankerne bl.a. VIP-lokalerne for kongelige besøgende og lufthavnens beredskabsafdeling med demonstration af deres store slukningskøretøjer – meget klogere på hvorledes en lufthavn fungere og følelsen af den store sikkerhed, der udfoldes vendte vi hjem til Odder lidt før kl. 23.


Onsdag den 3. oktober 2012 blev følgende ejendomme præmieret for god vedligeholdelse, foretaget på en sådan måde, at bygningen fremtræder smukt og tiltalende:

Aakjærvej 40, tilhørende Dorte Balle Rubak og Sune Leisgaard Rubak samt Svinballevej 35, tilhørende Jørn Nissen.


Sædvanen tro har der været ydet tilskud til, udgivelse af ”I Godt Selskab” om livet i Hads Herred før og nu.


Internettet.


Bestyrelsen kan præsentere foreningen på en hjemmeside via Oddernettet, således at der her kan informeres generelt og mere specifikt om foreningen og dens aktiviteter.

Der er i forbindelse med foreningens 100 årig historie på hjemmesiden lagt et Jubilæumsskrift som på en 6 – 7 sider fortæller hvad der er hændt af særlig interesse.


Der er etableret et ”Informationsbrev” til de medlemmer, der måtte ønske at tilmelde sig ordningen via E-mail og som oplyser deres mail adresse til kasserer.


Opkrævning af kontingent og medlemsforhold.

Bestyrelsen har sikret at opkrævning kan foregå via PBS Betalings Service.

Foreningen har ved udgangen af 2012, 265 medlemmer.


Afsluttende bemærkninger.

Forplejningen efter Generalforsamlingen vil være sild, brød og æg, der serveres med øl og snaps på bordet – silden serveres først når alle er ”bænket”.

Den varme ret serveres ved et buffetbord, hvor deltagerne selv afhenter.


Inden vi slutter helt kan jeg løfte sløret for vore aktiviteter i indeværende år, idet vores sommertur er fastlagt til lørdag den 8. juni med afgang fra Åparkeringen kl. 10 og forventet hjemkomst omkring kl. 15.

Der bliver fælles bustur til en sejlads på Silkeborgsøerne med turbåden Turisten, hvor der er mulighed for indvendig bespisning af 40 personer.

Pris for deltagelse bliver kr. 100.

Sensommer turen bliver lørdag den 24. august med bustur til Kalkminerne i Mønsted med guide.

De som oplyser deres mail adresse vil få direkte besked.

Der kan allerede nu foretages en bindende tilmelding og evt. betaling til den ansvarlige for turene, nemlig Thorkil Møller.


Til sidst skal der lyde en stor tak til bestyrelsens medlemmer for et godt og sagligt arbejde i det forløbne år.